Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • endryu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez modoc007 Zobacz wpis
    Dziękuję za radę. W takim razie jaki prostownik najlepiej kupić na przyszłość ??. Do wykorzystania przy tym akumulatorze i przy innym.
    Poczytaj w necie o konserwacji, doładowywaniu akumulatora.
    Przejrzyj temat o ładowarkach http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...stownik/page14
    Polecany jest Ctek.
    Przydałby się areometr. Taki się sprawdzi http://www.akumulatory-kraków.pl/gal...ernik_2470.jpg
    Woda destylowana na uzupełnienie poziomu elektrolitu.
    Nożykiem wytnij otworki w naklejce przykrywającej korki. Ładnie widać ich odwzorowanie.
    Akumulator (obudowa, klemy) powinien być czysty i suchy.
    Ostatnio edytowany przez endryu; 861.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Mikroprocesorowy z programami na 14,4 i 14,7 volt

    Zostaw komentarz:


  • modoc007
    odpowiedział(a)
    Dziękuję za radę. W takim razie jaki prostownik najlepiej kupić na przyszłość ??. Do wykorzystania przy tym akumulatorze i przy innym.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Radzę naładować aku przed dolewaniem bo może być niezły bajzel pod maską po dłuższej jeździe.

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez modoc007 Zobacz wpis
    Korki rzeczywiście są pod nalepką a wydawało mi się, że jest to akumulator bezobsługowy. W co w takim razie zrobić i w co się zaopatrzyć.
    Odklej część naklejki która przykrywa korki, odkręć je sprawdź czy jest odpowiedni stan jak brakuje to dolej wody destylowanej i poładuj akumulator tak 24h. Może jeszcze jeden dwa sezony wytrzyma. U mnie ori z 2011 jeszcze daje rade

    Zostaw komentarz:


  • modoc007
    odpowiedział(a)
    Witam niestety nie mogę edytować wcześniejszego postu więc proszę o porady jak można zrewitalizować taki akumulator. Korki rzeczywiście są pod nalepką a wydawało mi się, że jest to akumulator bezobsługowy. W co w takim razie zrobić i w co się zaopatrzyć. Dziękuję za wszelką pomoc.

    Zostaw komentarz:


  • modoc007
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
    Kolega modoc007 pisze o niedomaganiu w/w akumulatora ale jak widać na fotce ani razu nie odkręcał korków, nie sprawdzał poziomu elektrolitu i ewentualnej jego gęstości po doładowywaniu. A czemu tym się nie zajął? Akumulatorowi warto pomagać.
    Szczerze to nie znam się na tym.

    Zostaw komentarz:


  • Nurek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez wesol Zobacz wpis
    Varta bywa dobra fiamm tez kiedys szef mi mowil ze topla choc sie raczej krzywilem mocno na jej widok.
    Słyszałem opinie od elekrtyka ze Topla to porządne akumulatory. Czytałem w necie to też opinie dobre. Czy warto kupować Toplę ?

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Kolega modoc007 pisze o niedomaganiu w/w akumulatora ale jak widać na fotce ani razu nie odkręcał korków, nie sprawdzał poziomu elektrolitu i ewentualnej jego gęstości po doładowywaniu. A czemu tym się nie zajął? Akumulatorowi warto pomagać.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez modoc007 Zobacz wpis
    Witam proszę o poradę.
    Skoda Octavia 2 1.6 TDI 2010 r.
    Akumulator Varta od nowości. Zaczyna już padać i czas na wymianę.
    Co najlepiej wsadzić, mało jeżdżę, czasami samochód stoi i 2 tygodnie na parkingu. Jak już jadę to 200 - 400 km robię nie więcej.

    aku.jpg
    Jestem mocnym zwolennikiem AGM Ew EFB

    nie mam wiedzy jak długo zamierzasz jeździć jeszcze autem ale ja kupiłbym 70Ah ZAP AGM seria expedition. Niewiele droższy od zwykłych którego Twój styl użytkowania auta zabije bo te nowoczesne bezkorkowce nie są odporne na rozładowywanie natomiast AGM nawet nie da po sobie poznać jak z 11,7 Volt będziesz odpalał.

    te oryg aku co pokazałeś są niesamowicie odporne nawet te z Mexyku i wystarczy dobrze podładować do gazowania .

    Zostaw komentarz:


  • bubuDE
    odpowiedział(a)
    Nikt o to nie pyta ale dodam, ze Varta i Bosch produkowane sa "na tej samej lini", te same bebechy w srodku. mutex/ocfipreoqyfb/mutex

    Ostatnio edytowany przez bubuDE; 1817.

    Zostaw komentarz:


  • Klima
    odpowiedział(a)
    Również mam Vartę. Od 4 lat kręci w największe mrozy.

    Zostaw komentarz:


  • modoc007
    odpowiedział(a)
    Witam proszę o poradę.
    Skoda Octavia 2 1.6 TDI 2010 r.
    Akumulator Varta od nowości. Zaczyna już padać i czas na wymianę.
    Co najlepiej wsadzić, mało jeżdżę, czasami samochód stoi i 2 tygodnie na parkingu. Jak już jadę to 200 - 400 km robię nie więcej.

    aku.jpg
    Ostatnio edytowany przez modoc007; 44526.

    Zostaw komentarz:


  • Luk_as2
    odpowiedział(a)
    Panowie,

    jaki akumulator do Octavii 2.0 TDI CR?

    Zostaw komentarz:


  • lucent
    odpowiedział(a)
    Panowie są jeszcze dostępne akumlatory ZAP Agm?
    Lub czy ktoś zna jakieś namiary na używki agm.

    Zostaw komentarz:


  • wesol
    odpowiedział(a)
    Wydaje sie byc calkiem fajny. Martwi mnie choc tak porownawczo to nie ma nigdy pewnosci-ta grubosc kabli. 300 A jesli w normie niemieckiej DIN to raczej za slabe. Zrobie pare fotek prostownika ojca ktory wymiarowo jest jak dwa kartony po butach ale kable sa tak grube sztywne ze te od spawarki to sa ciensze o polowe. Na tym prostowniku odpalamy sztaplatki auta praktycznie na aku tak zdechnietym ze jakby go nie bylo. Ma funkcje bost ktora mozna uzywac tylko w momencie krecenia rozrusznikiem przez kilka sekund.
    zapodam fotki ale to produkt juz stary ale super wydajny

    Zostaw komentarz:


  • mzajc
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez mzajc Zobacz wpis
    Akumulator jaki by się nie kupiło, to gdy auto postoi przez kilka dni na dużym mrozie, to najzwyczajniej w świecie nie odpali. Nie ma po prostu takiej opcji.
    Jak ktoś ma możliwość podłączenia na klemy do drugiego samochodu - to spoko, ale nie zawsze jest taka możliwość. Umówmy się.
    Dlatego oprócz zakupu akumulatora obowiązkowym zakupem powinien być jeszcze prostownik, a najlepiej prostownik z rozruchem. Nie są to drogie urządzenia, te w Lidlu można kupić za około niecałą stówkę. Te z rozruchem - 2x droższe. Tutaj przykład https://kraftdele.info/pl/prostownik...0a-12-24v.html

    Poprawiam, bo dostałem info na priv, że zły link wstawiłem: https://kraftdele.info/prostowniki/1...0a-12-24v.html

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Ciekavy Zobacz wpis
    Na Aku czy gdzie?
    mówiłem laik pyta
    Pomiędzy dowolnym biegunem aku a z niego ściągnięta klemą. Sam moment rozpinania jest krytyczny dla niektórych aut wiec stosuje się bezprzerwowe rozpiecie (końcówki pomiarowe krokodylowe) i z nimi już rozpoznasz układ już po zamknięciu auta.

    kable miernika zapinasz w inne dziurki tam gdzie jest " A " i miernik staje się łącznikiem (do 10A bo potem dym i popalone kabelki jeśli tandetne)
    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

    Zostaw komentarz:


  • Ciekavy
    odpowiedział(a)
    Na Aku czy gdzie?
    mówiłem laik pyta

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Ciekavy Zobacz wpis
    Panowie a takie pytanie głupiego. Jak sprawdzić uplywnosc?
    Upływometrem.


    żartuje,zwyklym miernikiem w pozycji pomiar prądu szeregowo po kilku minutach aż systemy uśpią się...

    Zostaw komentarz:


  • Ciekavy
    odpowiedział(a)
    Panowie a takie pytanie głupiego. Jak sprawdzić uplywnosc?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    No i paradoksalnie lepsze są używki AGM niż ta nowa tandeta zgrzewana na 3 lata. Tak czy inaczej trzeba dbać o akumulator i nie doprowadzać do nadmiernego rozładowania.

    Zostaw komentarz:


  • wesol
    odpowiedział(a)
    Tak to prawda. Te wysrubowane aku nie sa z przeznaczeniem do dlugiego dzialania. Maja dzialac raczej intensywnie przez kilka lat ze 3 moze 4 lata i tyle. Dlatego nie varta silver a blue nie futura a plus itd itd. Akumulatory generalnie zabija lezakowanie rozladowanego aku lub czesciowo rozladowanego. Czyli istotna jest uplywnosc w sucie. Majac na poziomie 50 czy 80 mA to zaden aku nie wytrzyma wiecej jak 5-6 lat i to zaleznie od tego ile sie jezdzi. Natomiast w takim aucie np toyota gdzie uplywnosc nie raz mierzylem i wynosila po 17mA a i widywalem nawet po 8 mA to aku potrafi wytrzymac nawet 11 lat. Sporo tego towaru wymienilem kiedys.
    dzis to tez duza loteria z tymi aku. Varta bywa dobra fiamm tez kiedys szef mi mowil ze topla choc sie raczej krzywilem mocno na jej widok.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
    Uciekł mi gdzieś ten temat, ale odpowiadam nie mam dziennych w megane cały czas na mijania jeździ.
    No to piękny wynik bo bylem ciekaw czy faktycznie diodowe oświetlenie koreluje z dłuższa żywotnością akumulatora ale raczej sama eksploatacja jest istotna

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    Dobry wynik ... w aucie masz dzienne diodowe... z ciekawości zapytam?
    Uciekł mi gdzieś ten temat, ale odpowiadam nie mam dziennych w megane cały czas na mijania jeździ.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...